luni, 2 iulie 2012

"Stiu ce ai facut asta vara" - o prajitura Hranatoasa !

Din cand in cand ma loveste inspiratia ! Si cu cat gatesc mai mult in sistem de hrana vie, cu atat ma loveste mai tare. De data aceasta, ideea mi-a venit de la smoothie-urile de dimineata, de la canicula si de la faptul ca daca deschid usa frigiderului se revarsa in valuri fructele de vara : zmeura, piersici, caise, cirese, visine etc.

Asadar, inspirata fiind si nestiind ce sa pregatesc ceva dulce pentru niste prieteni pe care ii asteptam pe la noi, am creat o minunatie de prajitura hranatoasa in care gustul subtil al zmeurei se imbina cu parfumul caiselor, pe care atunci cand am terminat-o mi-a venit in cap un singur nume : "Stiu ce ai facut asta-vara !". Pentru ca este o prajitura pe care poti sa o faci toata vara si nu te mai saturi de ea.

Blatul l-am facut foarte simplu : am obtinut o faina de alune de padure cu migdale cu ajutorul robotului Green Power (are si kit pentru faina din nuci) si am amestecat-o cu 2 linguri de miere, putin lapte de migdale si 2 lingurite ulei de cocos pana am format o pasta groasa. Am intins pasta intr-un inel culinar si gata blatul. Pentru a obtine faina de nuci, puteam foarte bine sa folosesc si rasnita de cafea.

Deasupra am turnat primul strat de crema alba : crema de caju. O cana de caju inmuiat in prealabil cu 8 ore, am amestecat-o la blender cu 2 linguri de miere, zeama de la o lamaie si lapte de migdale si putin agar-agar (am scris reteta de gelatina din agar-agar aici). Crema astfel rezultata am turnat-o jumatate peste blat. Am dat totul la congelator pentru 1/2 ora pentru a se intari putin, timp in care am pregatit al doilea strat : crema de caise. Pentru a o obtine am folosit o jumatate de banana congelata si mai multe caise rumene. Le-am amestecat la blender si am turnat si putina gelatina din agar-agar.Nu am mai pus miere intrucat atat caisele cat si banana sunt dulci. Am turnat crema peste restul straturilor si am mai lasat-o o jumatate de ora la congelator ca sa capete consistenta. Peste acest strat am turnat si restul de crema de caju ce imi mai ramasese. Intre timp am pregatit stratul final : crema de zmeura. Am dat la blender o jumatate de cana de zmeura cu o lingura de miere si cu restul de gelatina vegetala si gata crema. Am turnat-o peste prajitura si m-am apucat sa o ornez cu zmeura si fulgi de migdale. La final am lasat-o la congelator pentru cateva ore, in inelul culinar, pentru ca altfel cremele sunt destul de lichide si nu se mentin sub forma de straturi.

Pare complicat la prima vedere, dar nu este deloc. Cremele la blender se fac imediat (2 minute). Timpul de preparare este foarte scurt : maxim o jumatate de ora. Mai mult dureaza statul la congelator dupa fiecare strat de crema, dar intr-o duminica dupa amiaza merge facuta.

Este un desert savuros : o combinatie intre prajitura cu crema si inghetata de fructe, intre dulce si acru, intre parfumul zmeurei si parfumul caiselor, intre alunele crocante si crema fina de caju. Intr-un cuvant : HRANATATE !


2 comentarii:

  1. Arata fantastic!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei ! Ma bucur ca iti place, cel putin din punct de vedere vizual ! Sa-mi spui cand vrei si poti (inainte cu o zi) si te astept si la o degustare !!

      Ștergere