miercuri, 17 octombrie 2012

Algele salbatice verzi-albastre - AFA

Astazi vreau sa va vorbesc despre algele salbatice verzi-albastre. Cu 2-3 luni in urma am suferit un mic accident : mi-a alunecat piciorul intr-o groapa in asfalt si m-am ales cu o rana destul de urata la picior. Rana s-a vindecat, destul de greu (a durat cam o luna), dar am ramas cu un semn de "buna-purtare" de toate "frumusetea" ! Tot m-am gandit cum sa fac sa imi treaca semnul respectiv si Universul mi-a raspuns : am aflat de existenta algelor salbatice verzi-albastre si aceasta informatie vreau sa o impartasesc cu voi astazi.

Ma refer la alga cunoscuta cu denumirea stiintifica Aphanizemenon flos aqua (AFA). Cand eram in plina sesiune de intrebari personale de genul : "Ce sa fac ca sa ma vindec mai repede ?", am fost invitata sa particip la un eveniment organizat de compania Stemtech, care intentioneaza sa intre si pe piata din Romania. Acolo am aflat prima oara despre alga AFA si beneficiile ei miraculoase pentru sanatate. Apoi, informatiile au inceput sa curga cu repeziciune, din mai multe surse. Totul a culminat cu citirea capitolului despre algele salbatice verzi-albastre, in cartea "Hrana vie pentru sanatate" scrisa de doamna doctor Gillian Mc.Keith. Asa mi-am dat seama ca este timpul sa imprastii si eu informatia mai departe.

Alga AFA este, probabil, cel mai nutritiv aliment de pe planeta, cu un continut bogat de glyco-proteine, vitamine, minerale, carbohidrati simplii, lipide si enzime. Datorita structurii celulare a acestei plante acvatice, nutrientii continuti de alga sunt disponibili imediat pentru organism, iar energia consumata de organism pentru a absorbi nutrientii din alga este foarte mica, astfel incat prin consumul de alge salbatice verzi-albastre, dieta si starea organismului se poate imbunatati intr-un mod rapid si eficient.

Alga AFA este foarte putin cunoscuta la noi, intrucat ea nu se cultiva de catre om, asa cum se intampla cu spirulina si chlorella, ci se gaseste si se recolteaza doar in stare naturala, din lacul Klamath, statul Oregon, SUA, acesta fiind un habitat ce nu poate fi replicat pe cale sintetica. Aceasta o face destul de putin accesibila pe piata din Romania, dar lucrurile incep sa se schimbe. Compania Stemtech, de exemplu, va veni in curand si in Romania.


Alga AFA nu este bogata intr-un anumit element nutritiv, ci este o imbinare perfecta din orice element nutritiv cunoscut omului. Ea contine toti aminoacizii esentiali si reprezinta o sursa puternica de beta caroten, vitamina B12 si clorofila.

Am mai avut o nelamurire legat de alga AFA. Stiu ca cea mai buna hrana pentru o persoane este hrana care creste pe pamantul natal al persoanei respective. M-am intrebat atunci cum ma poate ajuta aceasta alga, care creste in coltul celalalt al lumii ? Si atunci am aflat ca algele au fost prima forma de viata de pe Pamant. Asta inseamna ca cel putin una dintre trilioanele de celule ce alcatuiesc corpul meu, va recunoaste alga AFA ! Probabil ca stra-stra-stra-stra-stramosii mei o foloseau cu succes in alimentatie.

Dar care este legatura intre alga AFA si rana mea de la picior ?  Una dintre proprietatile cele mai importante ale sale este tocmai faptul ca ajuta la regenerarea organismului, prin stimularea productiei de celule STEM. Astfel, alga AFA devine primul compus natural cunoscut si dovedit stiintific ca stimuleaza procesul natural de vindecare, reparare si regenerare ce are loc in organismul uman.

Deci inca odata a functionat principiul : "Cere si ti se va da !". Am cerut vindecare si mi s-a oferit mijlocul necesar obtinerii acestei vindecari.

Si asta nu este tot. Conform studiilor medicale efectuate, s-a demonstrat ca prin consumul de alga AFA se inregistreaza urmatoarele efecte benefice :
  • Actiune puternica anti-virala si anti-tumorala; are proprietati anti-inflamatorii si anti-oxidante;
  • Este un puternic biomodulator, adica aduce la echilibrul propice toate sistemele organismului, inclusiv sistemul imunitar;
  • Incurajeaza buna functionare a ficatului, sanatatea sistemului digestiv si potenteaza functia de absorbtie a nutrientilor;
  • Are proprietati preventive anti-cancer, in mod special fiind benefica pentru cancerul de san;
  • Descurajeaza dezvoltarea anumitor tulpini de virus HIV;
  • Are efect benefic in ceea ce priveste intoxicarea cu metale grele : stimuleaza eliminarea reziduurilor toxice, intareste sangele si innoieste tesuturile;
  • Fiind bogata in fier, acid folic si vitamina B12, se recomanda in caz de anemie;
  • Este excelenta pentru buna functionare a creierului si a sistemului nervos, datorita proteinelor de calitate superioara continute si numarului mare de neuropeptide (neurotransmitatori);
Lista poate continua, insa vreau sa va povestesc cum a ajuns doamna doctor Gillian Mc.Keith la alga AFA. Asa cum relateaza dansa in cartea "Hrana vie pentru sanatate", in cursul unei emisiuni radiofonice, a avut ca invitat un barbat ce se vindecase de leucemie de zece ani de zile, dupa ce suferise doua recidive ale bolii. Desigur ca persoana respectiva a povestit cum si-a schimbat radical modul de viata si dieta, insa la intrebarea  doamnei doctor ce anume a facut sau face special pentru a-si mentine starea de sanatate, dupa cateva secunde de gandire si-a amintit cum a fost sfatuit in urma cu zece ani de catre un om intelept sa consume alge salbatice verzi-albastre. Din acea zi, invitatul doamnei doctor, consuma zilnic alga AFA si nu doar ca a scapat definitiv de leucemie, dar avea si o stare de sanatate de invidiat. Doamna doctor a studiat atat de mult acest subiect, incat a scris si o carte intitulata "Superalimentul miraculos : algele salbatice verzi-albastre". Inca nu am citit cartea respectiva, dar eu sunt oricum convinsa de efectele minunate ale consumului de alga AFA asupra sanatatii.

Pentru a beneficia de efectele sale miraculoase, este recomandat consumul de 1 - 1,5 grame pe zi. In concentratii mai mici s-ar putea sa nu aiba efectul scontat sau acesta sa fie mult intarziat. Din pacate, la noi, nu se gasesc prea multe suplimente cu alga AFA, iar cele care sunt au o concentratie foarte mica de alga (250 mg), ceea ce inseamna ca trebuie sa iei multe pastile pentru a ajunge la 1-1,5 grame. 

Eu consum doar de cateva zile alga AFA si sper sa vad in curand efectul benefic si sa-mi dispara semnul inestetic de pe picior. Am sa va anunt cand si in cat timp se va intampla asta.

Daca doriti sa aflati mai multe informatii despre alga AFA, sa stiti cum va puteti procura si voi acest aliment, ma puteti contacta pe adresa de mail : delia.simona.popa@gmail.com si am sa va dau toate detaliile.

Pana atunci, eu fug sa mai pregatesc cate ceva pentru atelierul de hrana vie ce va avea loc duminica aceasta si va doresc sa va bucurati si voi de HRANATATE !











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu